Nota de plată a sărbătorilor o plătim acum

by admin.cig

Am mâncat cumpătat de sărbători, fix ce îmi place și gătit pe gustul meu. Mai exact cozonac (de la BaKings), sarmale (home made), curcan la cuptor și quiche cu legume (de la Frog). Totul savurat și cu un gin nou, descoperit chiar de Crăciun. În rest mici ciuguleli, mai o ciocolată, mai o bomboană. Nu m-am cântărit recunosc, dar mă simt bine și blugii nu mă strâng, ceea ce e aș zice că e cel mai important.

Dar pentru toți cei care au exagerat, nota de plată vine acum în ianuarie, mai ales că pentru unii abundența alimentară a început încă de la 1 decembrie. Despre complicațiile kilogramelor în plus discutăm într-o altă postare, acum ne concentrăm pe revenirea la starea de echilibru.

Și deci urmează curele drastice, rafturi goale la salate în supermarketuri, foame mare, frustrare continuă și poftă de dulce non stop (atunci când renunțăm total la carbohidrați apare pofta de dulce pe care cu greu o putem stăpâni). De ce nu e bine să fim atât de ambițioși, dar fără un plan bine pus la punct și o strategie proastă? Pentru că ne dăm peste cap hormonal.

Așa cum se aplică și în multe alte situații, cheia unei siluete cu care să ne simțim bine este răbdarea. Înfometarea, dietele drastice și eliminarea multor alimente din meniul nostru zilnic nu ajută deloc pentru că ne dezechilibrează.

Spre exemplu am spune inițial că renunțăm la carne/lactate în detrimentul legumelor. Da, este ceva util și bun, însă pentru cei care au predominant o dietă bazată pe legume în tot timpul anului, nu cei care se decid peste noapte să fie vegetarieni. La fel și cu zilele de post sau cu postul intermitent. Gurmanzii n-au nicio șansă cu o așa ”cale scurtă” pentru că această decizie este destabilizatoare.

De altfel perioadele de abstinență alimentară sau postul negru sunt potrivite pentru bărbați în general și mai puțin pentru noi femeile. Spre exemplu, postul negru ar putea înrăutăți lucrurile pentru femeile care au deja dezechilibre hormonale cum ar fi ovare polichistice. În timpul foamei se produc mai mulți hormoni de stres, se înrăutățește insulinorezistența și nu se obține niciun rezultat pozitiv.

Așadar secretul prin care putem slăbi tot timpul anului, nu numai după sărbători ar fi: porții mai mici, mișcare, hidratare corespunzătoare și adio alcool.

Din aceeasi categorie

Acest site web utilizează cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Acceptă Vezi detalii